Üzemeltetési szolgáltatásaink az IT infrastruktúra eszközökre és vállalatok munkafolyamatait támogató alkalmazásokra terjednek ki.

Szolgáltatásainkat 3 üzleti konstrukcióban nyújtjuk:

  • Kihelyezett üzemeltetés: megrendelő telephelyén, csak a megrendelő feladataival foglalkozó szakemberek munkavégzése.
  • Dedikált üzemeltetés: vállalkozó telephelyén, távoli bejelentkezéssel, csak a megrendelő feladataival foglalkozó szakemberek munkavégzése.
  • Távoli üzemeltetés: vállalkozó telephelyén, távoli bejelentkezéssel történő munkavégzés, a feladatokra allokált szakemberek más megrendelőtől érkező feladatokat is fogadnak.

Infrastruktúra üzemeltetés

Infrastruktúra üzemeltetés keretében vállaljuk a cég informatikai eszközeinek működtetését a munkaállomásoktól a kiszolgáló gépekig. Tevékenységünk a hardver elemek javításától kezdődően az alap irodai szolgáltatások működtetését fedi le.

Alkalmazás üzemeltetés

Az alkalmazások üzemeltetését és támogatását négy technológiai platformon nyújtjuk:

  • Java platform: ezek a következő Java alapú alkalmazás kiszolgálók: WebSphere Application Server, WebSphere Portal Server, WebSphere Application Server Community Edition, Apache, Tomcat, NGINX

  • Microsoft platform: Microsoft IIS és a Microsoft SharePoint alkalmazás kiszolgálók

  • Üzleti intelligencia platform: IBM Cognos és az IBM TM1 kiszolgáló szerverek

  • Domino platform: IBM / HCL Lotus Domino kiszolgáló szerverek

Alkalmazás üzemeltetési tevékenységeinket az alábbi kategóriákba soroljuk:

  • Felügyeleti szolgáltatás: megrendelő informatikai infrastruktúráján működő vállalati információs rendszerekről, azok főbb jellemzőiről és változásairól történő nyilvántartás vezetés. Ügyfélszolgálat (ún. 1st Level, pl. service desk vagy help desk) felől érkező bejelentések fogadása, és ellenőrzés, előszűrés nélküli továbbítása a gyártói, forgalmazói szinten lévő (ún. 3rd Level) támogatási szerződéses partnerek felé. Bejelentések folyamatos nyomon követése, információk továbbítása, rögzítése.
  • Platformüzemeltetési szolgáltatás: alkalmazás kiszolgáló platform telepítés, indítás, leállítás, konfigurálás, verziófrissítés, javító csomag telepítés, klónozás, teljesítménymérés és finomhangolás, naplóelemzés, optimalizálás.
  • Alkalmazás üzemeltetési szolgáltatás: vállalati információs rendszer/program telepítés, indítás, leállítás, konfigurálás, verziófrissítés, valamint az átadott üzemeltetési kézikönyvben rögzített egyedi feladatok végrehajtása (pl. jogosultságkezelés). Továbbá alkalmazás mentések és visszaállítások felügyelete, tesztelése, ellenőrzése; végfelhasználó tesztek támogatása és végrehajtása; tudományos vagy információs adatbázisok frissítése.
  • Végfelhasználói támogatási szolgáltatás: felhasználók részére nyújtott támogatás az üzemszerű használat során felmerült kérdések megválaszolásával.
  • Konzultációs szolgáltatás: informatikai infrastruktúra és vállalati információs rendszer működési paramétereinek elemzése, továbbfejlesztés és költséghatékony üzemeltetés érdekében módszertani tanácsadás. ITIL módszertannal kapcsolatos tanácsadás, platformok, architektúrák tervezése, üzemeltetése és továbbfejlesztéssel, alkalmazások mentésével és visszaállításával kapcsolatos tanácsadás.